Hjälp vilken fantastisk vecka vi har haft iväg! Har landat i lägenheten för någon timme sen och det första jag ville göra när jag kröp ner i sängen och öppnade datorn var att kolla igenom mina bilder! Tjejerna har såklart fler men här kommer ett urval av mina i lite blandad ordning :)
På väg ner till stranden dag 1. Det tog nästan 10 minuter att gå ner till stranden från hotellet men det var skuggig och relativt fin väg så det gjorde oss inget. Denna väg tog oss även till det lite mer tätboende området med restauranger, barer, affärer och de större hotellen men det tog närmare 20 minuter att gå. Vilket vi dock gjorde i klackar flera kvällar utan problem.
Stranden! Belamrad med solstolar för 5€ per dag. Vattnet var turkosblått, salt och hur varmt som helst och vägen dit från solstol till strand var knagglig och ond. Även denna väg var så värd det att vi säkert trippade 10 gånger på en dag för att svalka oss. Det blåste väldigt mycket alla dagar så jag som annars blir så varm i solen tyckte det var jätteskönt att efter ett dopp ligga på mjuka solsängsdynor och bli blåst som av en hårfön. Det var alltså inte för mycket blåst utan precis lagom.
På jakt efter de perfekta solsängarna.
Dag 2. Poolen på hotellet! Svalare än vattnet och inte salt men fylld med klor. Här spenderades resten av dagarna!
Ännu mera pool! På denna bild ser man även skymten vårt rum på bottenvåningen mellan de två vänstra träden av de fyra "fyrkantiga". Det var som nersänkt i marken så medan vi åt frukost kunde vi se alla pigga poolbadares fötter vandra förbi.
Bredvid poolen fanns såklart bar och restaurang tillhörande hotellet och det gick mycket bra att beställa maten så att den blev serverad precis bredvid ens solstol. Ofta var vi inte så hungriga på dan (rörde oss ju knappt några meter) så vi kunde dela på maximalt detta ovan. De flesta dagar blev det bara någon frukt till lunch för att orka en större middag på kvällen.
Malin o Malin (Foppa) i poolen!
En utav kvällarna (kommer inte riktigt ihåg vilken, låt oss säga dag 3) fick vi idén att köpa på oss vin, alterantiv dricka, kex, ost o chips innan middagen o sätta oss på stranden och se solnedgången. Tyvärr var det (som vanligt nuförtiden när jag köper vin) kork på flaskan och vi hade ingen öppnare så det fick bli öl o cider men det var lika mysigt för det.
Mys i solnedgången!
Vet inte riktigt vilken dag detta kan kallas men restaurangen låg den där 20 minuters promenaden bort i Ialyssos stad, det vill säga den del av Ixia där det bor mest människor. Temat på restaurangen var grekiska sagor och myter så vårt bord var placerat i en djungel av fina växter o träd och i alla buskar hängde fairy lights. Här på bild; Emma och Foppa.
Och Malin fick inte plats på samma bild men hon var lika fin hon den kvällen.
Här är Emma i solnedgången i väntan på taxi på fredagen då vi åkte in till Rhodos Stad för andra gången för mat, upptäcksfärd och fest.
Bilden är tagen nästan precis samtidigt som den ovan, i väntan på taxi, och det är alltså vårt hotell utifrån sett! Jag vet, ser inte så högt ut som på bilderna tidigare, men det var helt enkelt flera hus med olika sorters lägenheter i och poolen låg på baksidan eller innergården som man kom till om man följde vägen som syns till höger på bild.
Väl i taxin åkter man längs stranden från Ixia till Rhodos Stad.
Gamla stan i Rhodos är helt omringad av denna mur och den vägen in vi tog ledde även till själva slottsdelen av gamla stan.
Längs vägarna i hela gamla stan fanns småbutiker och matställen!
Restaurangen vi valde att äta på hade en väldigt fin ingång! Det blåa skarpa ljuset från butiksgatan på natten syns i valvet och restaurangen låg alltså bakåt i bild, en trappa upp och på taket med utsikt över nästan hela gamla stan men det har jag ingen bild på!
Lilla jag i min festtopp och innan jag blev lika brun som jag är nu! Ska försöka ta nån illustrativ selfie imorgon! ;)
Massa drinkar under hela resan blev det! Vi vet inte om det var för att det inte längre är högsäsong eller om det alltid är sådana erbjudanden men för varje drink vi köpte fick vi såklart en drink och två shots på köpet! Så billiga men massiva utgångar! Som tur var var inte drinkarna så starka så ni kan vara lugna, hur mycket vi än drack blev vi konstigt nog aldrig helt onyktra. Lite lagom för att dansa helt enkelt! Och roliga kvällar!

Happ fler bra bilder har jag inte men vi ska försöka dela allas i en mapp så kommer säkert fler! Kram på er så länge! :)